راهنمای استفاده آسان از اسکوتر برقی تک‌چرخ

اسکوتر برقی تک‌چرخ و راهنمای استفاده از آن اسکوتر برقی تک‌چرخ وسیله‌ای مهیج و مدرن است که احتمالا هر شخصی دوست دارد یکی از آن‌ها را داشته‌ باشد. اما با نگاه اولیه به آن، جدا از زیبایی، تعادل خاص و سختی استفاده از این دستگاه به چشم می‌آید. با این‌حال کار با اسکوتر برقی تک‌چرخ سختی خاصی ندارد و لازم است چند نکته را رعایت کنیم تا بتوانیم لذت سواری با آن‌ را کاملا تجربه کنیم.

راهنمای استفاده آسان از اسکوتر برقی تک‌چرخ

اسکوتر برقی تک‌چرخ یک مدل خاص و منحصربه‌فرد از دسته‌بندی اسکوترهاست. این اسکوتر ‌برقی که حاوی یک چرخ تقریبا 7 اینچی است. این اسکوتر با ورودش به بازار توجه اکثر خریداران را به خود جلب کرده و همین ساختار نوپای تک‌چرخ بودن آن باعث شده حتی نگاه انداختن به آن هم لذت‌بخش باشد. احتمالا حالا که این مدل اسکوتر برقی را در خیابان بیش‌تر می‌بینید، باعث کنجکاوی شما شده است تا از چگونگی و نحوه کار آن سر در بیاورید و همچنین بفهمید که اصلا ساختار آن به چه صورت است.

 اگر شما ‌هم کفش اسکیت داشته‌اید حتما این را قبول دارید که استفاده از آن فقط تا وقتی مشکل است که اصول اسکیت سواری را بلد نباشید. با این حال استفاده از اسکوتر برقی تک‌چرخ هم خارج از یادگیری اصول آن نیست و فقط تا زمانی می‌تواند شما را کلافه کند که نحوه درست سواری گرفتن از آن را بلد نباشید. در ادامه ساختار کلی این دستگاه و نحوه درست استفاده از اسکوتر برقی تک‌چرخ را بررسی خواهیم نمود.

ساختار و نحوه کار اسکوتر برقی تک‌چرخ

اسکوترهای برقی تک‌چرخ سرعت حداکثری 25 کیلومتر بر ساعت و هم‌چنین 10 الی 14 کیلومتر بر ساعت را ساپورت می‌کنند. توپی‌ای که داخل چرخ اسکوتر برقی قرار دارد حاوی یک موتور الکتریکی است که سیستم محرکه این دستگاه را تشکیل می‌دهد. این موتور الکتریکی وظیفه دارد شما را با دستور خودتان به عقب و جلو حرکت دهد و همچنین تنظیمات منسجم و پیوسته‌ای ایجاد می‌کند تا تعادل شما کاملا حفظ شود و لازم نباشد نگران به‌هم‌خوردن تعادل و افتادن باشید.

برای سواری گرفتن از اسکوتر برقی تک‌چرخ یکی از پاها پشت‌ چرخ و دیگری جلوی آن قرار می‌گیرد. داخل بدنه عقبی دستگاه یک باتری وجود دارد که انرژی موتور را تامین می‌کند. در بدنه جلویی دستگاه که یکی دیگر از پاهای شما روی آن قرار می‌گیرد؛ ریزپردازنده‌ای برای به‌کارانداختن جابه‌جایی و هم‌چنین دو صفحه حسگر حساس به فشار تعبیه شده است که دستور شما برای حرکت به مسیر دل‌خواه را تشخیص می‌دهد.

فقط کافی است کمی با اسکوتر برقی تک‌چرخ سواری کنید و باتوجه به مدلی که استفاده می‌کنید به نحوه کار آن عادت کرده و از آن لذت ببرید. اگر به چهره و حالات افرادی که از اسکوتر برقی تک‌چرخ استفاده می‌کنند نگاهی انداخته باشید، این مطلب را بهتر درک می‌کنید که آن‌ها حتی نگران زمین‌خوردن و ترس‌هایی از این قبیل نیستند. بلکه با رضایت‌ خاطر و به‌راحتی سواری می‌کنند و این موضوع از چهره و خیال آسوده آن‌ها کاملا مشخص است.

شتاب‌سنج و ژیروسکوپ در اسکوتر برقی تک‌چرخ

در اسکوتر برقی تک‌چرخ شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی وظیفه گرفتن دستور حرکت از طرف شما و اجرای آن ‌را بر عهده دارند. آن‌ها جهت حرکت را زمانی که اسکوتر برقی نیاز به حرکت چپ و راست دارد و همین‌طور هنگامی که  در حال اوج‌گیری است کنترل می‌کنند. دقیقا شبیه به ساختار حرکتی هواپیما که می‌تواند از جهتی به جهت دیگر حرکت کند و از پایین به بالا و برعکس اوج بگیرد و در جهت‌های مختلف چرخش نرمی داشته باشد.

اما نحوه کار شتاب سنج و ژیروسکوپ در اسکوتر برقی به شکلی نیست که صرفا به‌واسطه چرخش جهت‌گیری را تشخیص دهد. بلکه حسگرهای آن از ریز‌تراشه‌هایی است که اندازه‌گیری سرعت چرخش را بر عهده دارند. مثل ژیروسکوپ‌های موجود در گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند که فعالیت‌های مختلفی مثل میزان قدم‌های شما در پیاده‌روی و طول مسیری که شنا می‌کنید را اندازه‌گیری می‌کنند.

لذت سواری با اسکوتر برقی تک‌چرخ

ممکن است در ابتدا واقعا احساس لرزش و نبود تعادل را در خود حس کنید و همین باعث ترس شما بشود. اما دقیقا در نقطه‌ای هستید که با اضافه کردن چاشنی آرامش به دستورات خود می‌توانید افسار اسکوتر برقی تک‌چرخ را به دست بگیرید و  لذت سواری با آن را تجربه کنید. شاید بپرسید: کنترل دستگاه چه ربطی به آرامش دارد؟ دقیقا زمانی که شما می‌خواهید به جهت دیگری تغییر مسیر دهید کافی است همان جهت را نگاهی انداخته و به آرامی گرانش بدن خود را به همان سمت منتقل کنید.http://www.pishgamanrc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *