ربات خانگی هوشمند ، دستیاری نوین در امور منزل

ربات خانگی هوشمند می‌تواند خیلی سریع به یکی از اعضاء خانه تبدیل شود و جایگاه خود را در خانه به دست آورد. دلیل این امر نیز ارتباط موثر ربات با اعضاء خانواده و همچنین میل انسان مدرن به فناوری‌های نوین می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار هوشمند و نوین تا انتهای این مقاله با ما باشید.

ربات خانگی هوشمند ، دستیاری نوین در امور منزل
ربات خانگی هوشمند تقریباً از سال‌های 2017 و 2018 به بازار عرضه‌ لوازم خانگی هوشمند پا گذاشت. این وسیله‌ی دوست داشتنی خیلی سریع توانست جای خود را در این بازار پیدا کند. افراد زیادی هستند که به دلیل فناورانه بودن این وسیله می‌خواهند نمونه‌ای از آن را در خانه‌ی خود داشته باشند. می‌توان گفت این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، انقلابی شگرف در عرصه‌ی خانه‌های هوشمند بود. چرا که با ورود این وسیله به بازار، شاهد تغییراتی بزرگ در خانه‌های هوشمند بودیم. این ربات‌ها دستیارهای نوینی در انجام امور منزل هستند و کارهای بسیاری را می‌توانند انجام دهند. از نظافت منزل و شست و شوی منزل و وسایل گرفته تا مراقبت از فرزندان جزء وظایف این ربات‌ها می‌باشد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا بیشتر از قبل با این لوازم سرگرم کننده و جذاب آَنایی پیدا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.www.pishgamanrc.ir
مدل های مختلف ربات خانگی هوشمند

همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم ربات خانگی هوشمند دارای نمونه‌های مختلفی می‌باشد. هر نمونه از این ربات‌ها مشخصات و کارایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. می‌توان گفت پیشرفت تکنولوژی، تمدن بشری را به گونه‌ای دگرگون کرده که آنچه در گذشته در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌دیدم جزئی از زندگی روزمره‌ی افراد شده است. بنابراین ربات‌ها نیز جزئی از این پیشرفت بشر بوده که زندگی انسان مدرن را به گونه‌ای متفاوت تغییر داده است. ربات‌هایی که جهت استفاده در منازل طراحی و ساخته می‌شوند دارای نمونه‌های مختلفی هستند. هر یک از این نمونه‌های مختلف از کارایی‌های متفاوتی برخورداند و جهت انجام کاری خاص طراحی شده اند. برخی از این ربات‌ها جهت نظافت منزل، برخی جهت سرگرمی، برخی جهت مراقبت و پرستاری از کودکان و… ساخته شده‌اند. در ادامه با سه نمونه از این ربات‌های جذاب و دوست داشتنی که می‌توانند جزئی از هر خانه‌ای باشند آشنا خواهیم شد.

ربات خانگی هوشمند

ربات خانگی هوشمند AIBO

ربات خانگی هوشمند AIBO در واقع یک ربات به شکل حیوان خانگی سگ می‌باشد. می‌توان گفت این ربات از دوست داشتنی‌ترین ربات‌هایی می‌باشد که جهت خانه‌های هوشمند طراحی شده است. این ربات ساخته‌ی شرکت سونی می‌باشد و از هوش مصنوعی برخوردار است. به گفته‌ی شرکت سازنده‌ی این ربات، AIBO می‌تواند تا 100 چهره‌ی انسان را به خاطر بسپارد. رفتار و عملکرد این ربات همانند یک سگ می‌باشد و می‌تواند نظر هر شخصی را به خود جلب کند. شرع ساخت این ربات از سال 1999 می‌باشد و آخرین نسخه‌ی آن سال 2018 ساخته شده است. جدیدترین نسخه‌ی آن می‌تواند به اینترنت متصل شود تا خود را بروزرسانی نماید. همچنین می‌تواند همانند یک سگ واقعی اتفاقات پیرامون خود را ببیند و از آنها نکات جدیدی بیاموزد. این ربات دارای یک استخوان و توپ می‌باشد که می‌توانید از آنها جهت سرگرمی با او استفاده کنید.

ربات جذاب ANKI VECTOR یکی دیگر از ربات های خانگی که از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است، ANKI VECTOR می‌باشد. این ربات نمونه‌ای مشابهی از ANKI COZMO می‌باشد و می‌توان خواهر و یا برادر کوزمو دانست.

اما بر خلاف COZMO، این ربات عملکردی همانند یک حیوان خانگی دارد. این ربات همچنین یک دستیار صوتی هوشمند فوق العاده جذاب نیز می‌باشد. آنکی وکتور برای اجرای دستورات شما به یک برنامه تعاملی متکی می‌باشد. آنکی وکتور به دلیل برخورداری از چشم الکترونیکی می‌تواند چهره‌های مختلفی را تشخیص دهد. همچنین چهار میکروفون تعبیه شده بر روی آن به این ربات کمک می‌کند تا دستورات شما را به خوبی درک کند و رفتاری تعاملی‌تر داشته باشد. به دلیل آنکه این ربات رفتاری همانند یک حیوان خانگی دارد، می‌توانید بازی‌های بسیاری را با آن انجام دهید. به طور کلی می‌توان گفت این ربات از بهترین نمونه‌های موجود می‌باشد که نظر هر کسی را می‌تواند به خود جلب کند.

ربات خانگی هوشمند

ربات سلامتی محور Stanley Black & Decker Pria

ربات خانگی هوشمند Stanley Black & Decker Pria یکی دیگر ربات‌هایی می‌باشد که امروزه در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات، یک ربات سلامتی محور می‌باشد که به شما در امور بهداشت منزل کمک خواهد کرد. در واقع این ربات با کمک دستیار صوتی خود زمان دقیق داروها را به شما یادآوری خواهد کرد. مدیریت دارویی که توسط این ربات صورت می‌پذیرد کاملا خودکار بوده و می‌تواند به افراد سالخورده کمک کند. این ربات داروها را درون محفظه‌ای بهداشتی و در دمایی مناسب نگهداری می‌کند. می‌توان تا 28 دوز دارویی را توسط این ربات برنامه ریزی کرد تا در زمان مناسب جهت مصرف به شما بدهد. تنها کارایی این ربات در مصرف دارو نیست و می‌توان از آن جهت تماس صوتی و تصویری با افراد نیز استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت این ربات یک دستیار عالی جهت مراقبت از سالمندان می‌باشد.www.pishgamanrc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *