چند نکته مهم درباره هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی

نکاتی که باید قبل از هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی بدانید هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی یک وسیله جذاب و زیبا برای تفریح و سرگرمی است. بازی با این وسیله می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. البته برای لذت‌بردن از هلی‌کوپتر کنترلی لازم است که ابتدا هدایت صحیح آن را یاد گرفته و با تمام عملکردهای رادیوکنترل آن آشنا شوید. هدایت هلی‌کوپتر کنترلی کار چندان سختی نیست و تنها نیاز به تمرین دارد.

چند نکته مهم درباره هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی

هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی یک وسیله بازی و سرگرمی جذاب برای تمام رده‌های سنی است. بازی با هلی‌کوپتر کنترلی علاوه‌بر سرگرمی، موجب افزایش خلاقیت شده و نوعی تمرین ذهنی به‌شمار می‌آید. با این وجود، یکی از دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان به هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی، هدایت درست این محصول است. بسیاری از افراد پس از خرید این محصول، به‌دلیل نداشتن مهارت در هدایت صحیح، موجب آسیب‌رساندن به هلی‌کوپتر کنترلی می‌شوند.

در ادامه این مقاله چند توصیه مهم و کاربردی در خصوص هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی هیجان‌زده نشوید

یکی از شایع‌ترین دلایل آسیب‌دیدن هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی، ذوق‌زدگی هنگام پروازهای اولیه است. سعی کنید خوشحالی خود را کنترل کنید و ابتدا با اصول اولیه هدایت هلی‌کوپتر کنترلی آشنا شوید. شما به‌منظور پرواز هلی‌کوپتر کنترلی به فضایی آزاد با شعاع 3 متر در اطراف هلی‌کوپتر خود نیاز دارید. پرواز در ارتفاع کم یکی از آن توصیه‌های مهمی است که هر فروشنده به خریدار می‌کند؛ اما کم‌تر کسی آن را جدی می‌گیرد. اگر می‌خواهید هدایت صحیح و کامل هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی را به‌خوبی فراگیرید و تسلط کاملی بر رادیوکنترل پیدا کنید؛ پرواز در ارتفاع کم بهترین راه‌حل است. تمرین‌کردن در ارتفاع پایین موجب می‌شود که با سرعت زیادی مهارت‌های پروازی و کنترلی را یاد بگیرید. نتیجه عمل به این توصیه، کسب تجربه و ارائه مانورهای حرکتی زیبا هنگام پرواز در ارتفاعات زیاد است.

آگاهی از شرایط آب‌وهوایی برای هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی ضروری است

به پرواز درآوردن هلی‌کوپتر کنترلی اسباب‌بازی در شرایط جوی نامناسب، محصول شما را در معرض هر نوع آسیبی قرار می‌دهد. طبق یک قاعده کلی پرواز کردن هلی‌کوپتر کنترلی در درجه حرارت بالای 50 درجه سانتی‌گراد و در درجه حرارت زیر 10 – درجه سانتی‌گراد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر هلی‌کوپتر کنترلی وارد می‌کند. البته بررسی دقیق این موضوع بستگی به مدل هلی‌کوپتر شما دارد. برخی از مدل‌ها دارای بدنه باکیفیت‌تر و وزن بالاتری هستند و در شرایط بد جوی نیز می‌توانند پرواز پایداری داشته باشند. اما با وجود تمام این موارد، بهترین شرایط آب‌وهوایی برای استفاده از هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی یک روز آفتابی و آرام است؛ چرا که هم خودتان از آن لذت خواهید برد و هم پروازی بدون نقص را تجربه خواهید نمود.

قبل از هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی چک‌لیست پرواز را بررسی کنیدhttp://wwwpishgamanrc.ir

پس از یادگیری هدایت هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی با رادیوکنترل و بررسی شرایط مناسب آب‌وهوایی، همه‌چیز آماده یک پرواز لذت‌بخش است. اما درصورتی که چک‌لیست قبل از پرواز را مورد بررسی قرار ندهید، شاید آخرین پرواز با هلی‌کوپتر کنترلی را تجربه کنید.

  • باتری

چک‌کردن میزان شارژ باتری قبل و بعد از هر پرواز امری ضروری است. هم‌چنین برای برخورداری از بهترین عملکرد هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی لازم است که باتری را طبق دستورالعمل شارژ کنید تا کارایی آن در بالاترین سطح خود باقی بماند و عمر طولانی‌تری داشته باشد. هم‌چنین لازم است که باتری رادیوکنترل نیز در بازه‌های زمانی ثابت چک و تعویض شود تا هنگام پرواز، مشکلی در هدایت هلی‌کوپتر کنترلی ایجاد نشود.

  • رادیوکنترل

همیشه قبل از به پرواز درآوردن هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی، رادیو کنترل را در مقابل خود و روبه‌روی هلی‌کوپتر گرفته و امکانات آن را بررسی و چک کنید. رادیوکنترل برندها و مدل‌های مختلف با یک‌دیگر تفاوت دارند اما در بعضی عملکردهای کلی مشترک هستند. درصورتی که رادیوکنترل شما از سه کانال ارتباطی یا بیش‌تر برخوردار باشد، دکمه‌های بیش‌تر و صفحه کنترل پیچیده‌تری خواهید داشت.

معمولا روی تمام رادیو‌کنترل‌ها دو فرمان کنترلی یا Joystick قرار دارد. فرمان سمت چپ با نام Throttle، و فرمان سمت راست با نام Rudder شناخته می‌شود. فرمان Throttle وظیفه تغییر ارتفاع هلی‌کوپتر کنترلی را به‌عهده دارد. فرمان Rudder نیز حرکت در جهت‌های جلو و عقب و تغییر زاویه را امکان‌پذیر می‌کند. البته این موارد کلی است و ممکن است در رادیوکنترل‌های مختلف دارای تفاوت‌هایی باشد.

برای دسترسی به بهترین عملکرد رادیوکنترل و هدایت صحیح هلی‌کوپتر اسباب‌بازی کنترلی، پیشنهاد می‌شود که دفترچه راهنمای محصول را با دقت مطالعه کنید و تمام بخش‌های آن را به‌صورت عملی آزمایش کنید. با رعایت موارد فوق و تمرین می‌توانید به یک هدایت‌گر حرفه‌ای هلی‌کوپتر کنترلی تبدیل شوید.http://www.pishgamanrcir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *