هلی شات حرفه ای چیست؟

هلی شات حرفه ای را می‌توان یک پرنده‌ی کنترل از راه دور عمود پرواز دانست. برای آنکه با این پرنده آشنا شوید، لازم است در ابتدا با معنا و مفهوم هلی شات شنایی پیدا کنید. همانطور که از نام هلی شات‌ها پیداست، این کلمه دو قسمت هلی و شات تشکیل شده است. هلی در واقع مخفف کلمه‌ هلیکوپر می‌باشد و شات نیز به معنای تصویربرداری است. بنابراین هلی شات‌ها بسته به موقعیت و صنعت مورد استفاده، ابزاری جهت تصویربرداری هوایی می‌باشند. به همین دلیل است که نام دیگری که برای این پرنده‌ی عمود پرواز برگزیده‌اند کوادکوپتر دوربین‌دار است. برای کنترل این پرنده در آُسمان از یک رادیو کنترل حرفه‌ای استفاده می‌شود. به طور معمول رادیو کنترل‌های این وسیله دارای یک صفحه نمایش جهت نشان دادن تصویر دوربین این وسیله می‌باشد. صفحه نمایش تعبیه شده روی رادیو کنترل به شما کمک می‌کند تا بهترین زاویه را جهت تصویربرداری انتخاب نمایید.کواد کوپتر cx-32

کاربردهای هلی شات حرفه ای

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، هلی شات حرفه ای ابزاری‌ست جهت تصویربرداری هوایی به صورت حرفه‌ای. اما تصویربرداری هوایی با کمک این وسیله کاربردهای متفاوتی دارد که شاید کمتر کسی با آن آَشنایی داشته باشد. قبل‌تر نیز به این نکته اشاره کردیم که بسته به موقعیت و صنعت مورد استفاده، هلی شات‌ها ابزاری جهت تصویربداری هوایی خواهند بود. امروزه از این ابزار در صنایع و کسب و کارهای مختلفی جهت تصویر برداری هوایی استفاده می‌شود. اما تنها استفاده این دستگاه جهت تصویربرداری نیست و می‌توان از آن جهت کارهای نظارتی نیز بهره برد. از جمله صنایع و کسب و کارهایی که این وسیله در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:www.pishgamanrc..ir

  • تصویربرداری‌های سینمایی و تلویزیونی.
  • تصویربرداری‌های کلیپ‌های آتلیه‌ای و عروسی.
  • تصویربرداری‌های فیلم‌های مستند.
  • تصویربرداری جهت ساخت ویدئو کلیپ‌های مختلف.
  • نظارت بر پیشرفت پروژه‌های صنعتی.
  • نقشه برداری در علوم مختلف.
  • عملیات‌های امداد و نجات.

جهت استفاده از هلی شات حرفه ای به چه دانشی نیاز است؟

کوادکوپتر حرفه ای به دلیل آنکه از فناوری بالایی بهره می‌برد، هر کاربر مبتدی و تازه‌کاری نیز می‌تواند کنترل کند. اما نیاز به آموزش‌های اولیه در این زمینه نیز می‌باشد و نباید بدون آموزش اقدام به استفاده از این وسیله نمود. برای حرفه‌ا شدن در زمینه‌ی کار با این وسیله‌ی پروازی نیاز به وقت صرف و کسب تجربه می‌باشد. تجربه به شما کمک کند تا در شرایط مختلف بتوانید کنترل هلی شات را دست گرفته و بهترین نتیجه را از کار با آن به دست بیاورید. برای آنکه بتوانید در زمینه‌ی تصویربرداری با کمک این وسیله حرفه‌ای شوید نیاز به کسب دانش دارید. تصویربرداری خود علمی گسترده می‌باشد که برای یک تصویربرداری حرفه‌ای علاوه بر علم، نیاز به تجربه نیز دارید. در ابتدا سعی کنید مهارت‌های پروازی خود را جهت کنترل دستگاه در شرایط مختلف بهبود ببخشید. سپس اقدام به کسب دانش در زمینه‌ی تصویربرداری هوایی کنید.

مجوزهای مورد نیازhttp://pishgamanrc

اگر قصد دارید جزء کاربران هلی شات حرفه ای باشید، باید بدانید که جهت استفاده نیاز به مجوزهایی دارید. این وسیله علی رغم استفاده‌های حرفه‌ای و اصولی که دارد، می‌تواند یک ابزار سوءاستفاده نیز باشد. به همین دلیل برای استفاده از این وسیله به صورت حرفه‌ای نیاز به کسب مجوزهایی قانونی می‌باشد. در ابتدا نیاز است که وسیله‌ی پرواز خود را از مکانی مطمئن خریداری کنید تا جوازهای قانونی خرید و فروش وسیله‌ی پروازی برای شما صادر نماید. سپس باید اقدام به دریافت گواهینامه‌ی پرواز با این وسیله کنید. با دریافت گواهینامه‌ی پرواز می‌توانید اقدام به پلاک گذاری هلی شات خود کنید. این مجوزها و اقدام به پلاک گذاری به شما کمک می‌کند تا بتوانید از وسله‌ی پروازی خود استفاده‌های قانونی نمایید. در سایه‌ی این اقدامات قانونی و مجوزهای کسب شده نیز از پرواز با این وسیله می‌توانید به صورت قانونی کسب درآمد کنید.

هلی شات حرفه ای

سخن آخر(بدون عنوان)

در این مقاله سعی بر آن شد تا شما را با هلی شات حرفه ای و کاربردهای آن آشَنا کنیم. اما برای آنکه بتوانید از این وسیله‌ی پروازی استفاده نمایید، نیاز به کسب دانش و تجربه‌ی کافی در این زمینه هستید. جهت این امر لازم است از راهنمایی و تجارب کارشناسان و اساتید این حوزه استفاده نمایید. استفاده از تجارب و راهنمایی‌های کارشناسان به شما کمک می‌کند تا در این مسیر حرفه‌ای‌تر بشوید. همچنین جهت خرید این وسیله‌ی پروازی نیاز است از مکانی مطمئن این وسیله را تهیه کنید تا جهت دریافت مجوزهای لازم به مشکلی بر نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *