معرفی و بررسی کوادکوپتر اسپارک کمبو

آشنایی با کوادکوپتر اسپارک کمبو کوادکوپتر اسپارک کمبو یکی از آن محصولات فوق‌العاده شرکت DJI است که با وجود وزن و ابعاد پایین، امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های عالی این محصول، امکانات مربوط به پرواز هوشمندانه است. این ویژگی به ثبت تصاویر زیبا و منحصربه‌فرد منجر خواهد شد.

معرفی و بررسی کوادکوپتر اسپارک کمبو

اسپارک کمبو یک محصول فوق‌العاده از شرکت DJI است که به دلیل برخورداری از به‌روز‌ترین تکنولوژی‌ها، یک نماینده مناسب برای معرفی دستاوردهای این شرکت است. این محصول یک کوادکوپتر کوچک فیلم‌برداری است که از قابلیت‌های بسیاری نظیر گیم‌بال مکانیکی، کیفیت دوربین بالا، حالت پرواز هوشمندانه و … برخوردار است. نکته مثبت دیگر درباره این محصول، قدرت بالای آن است. کوادکوپتر اسپارک کمبو به کاربران اجازه می‌دهد تا خلاقیت خود را در پرواز و ثبت تصاویر جذاب بیش از قبل به نمایش بگذارند.

تفاوت‌های کوادکوپتر اسپارک و کوادکوپتر اسپارک کمبو

اسپارک کمبو مدتی پس از معرفی و عرضه کوادکوپتر اسپارک به بازار آمد و به لحاظ عمل‌کرد، جنس قطعات و امکانات هیچ تفاوتی با نمونه قبلی خود ندارد. در واقع تفاوت کوادکوپتر اسپارک کمبو با کوادکوپتر اسپارک، وجود تعدادی وسایل همراه است. وسایلی نظیر:

  • رادیوکنترل
  • پاور شارژ
  • شارژ هاب 3 تایی
  • کیف چرمی
  • برخورداری از 2 باتری (یک باتری یدکی)
  • برخورداری از 2 پره یدکی

آشنایی با قابلیت‌های فوق‌العاده کوادکوپتر اسپارک کمبو

  1. راه‌اندازی سریع

کوادکوپتر اسپارک کمبو از تکنولوژی Face Aware بهره می‌برد و می‌تواند با شناسایی چهره صاحب خود پرواز را آغاز کند. با این تکنولوژی پس از روشن شدن موتور، کوادکوپتر اسپارک کمبو بلافاصله پرواز خود را آغاز کرده و در ارتفاعی معین به حالت شناور قرار می‌گیرد.

  • رابط کاربری آسان و کنترل راحت

یکی از شگفت‌انگیزترین امکانات کوادکوپتر اسپارک کمبو، کنترل آن به وسیله اشاره دست است. بدیهی است که در چنین شرایطی نیازی به رادیوکنترل یا تلفن همراه هوشمند نخواهد بود. استفاده از این قابلیت به خلق تصاویری جذاب و منحصربه‌فرد منجر خواهد شد.

  • قابلیت‌های تصویربرداری بی‌نظیر

اسپارک کمبو از قابلیت پرواز هوشمندانه برخوردار است. علاوه‌برآن دارای یک گیم‌بال مکانیکی است که به دوربین کوادکوپتر آزادی عمل بیش‌تری می‌دهد. این ویژگی‌ها در کنار کیفیت بالای دوربین و کنترل بصری، به خلق تصاویر ایده‌آل منجر خواهد شد. البته قابلیت‌های دوربین کوادکوپتر اسپارک کمبو به این موارد محدود نمی‌شود. در ادامه مقاله به صورت جزئی به ویژگی‌های دوربین و تصویربرداری با این کوادکوپتر قدرت‌مند خواهیم پرداخت.

قابلیت‌های تصویربرداری و مانورهای پروازی کوادکوپتر اسپارک کمبو

  1. Quick Shot

این ویژگی به حالتی گفتی می‌شود که کاربر می‌تواند تنها با یک ضربه، ویدئوی مورد نظر را ضبط کند. البته لازم به ذکر است که این ویژگی نیز به بخش‌های جداگانه تقسیم می‌شود:

  • Rocket: کوادکوپتر اسپارک کمبو به صورت عمودی در جهت افزایش ارتفاع پرواز کرده و دوربین از منظره زیر کوادکوپتر فیلم‌برداری می‌کند.
  • Dronie: اسپارک کمبو در جهت عقب و با افزایش ارتفاع تصاعدی پرواز می‌کند. در این حالت دوربین زاویه‌ای 45 درجه با سوژه ایجاد نموده و در حالی که سوژه را در کادر دارد از آن دور خواهد شد.
  • Circle: همان‌طور که از نام آن پیداست؛ دوربین کوادکوپتر روی سوژه قفل شده و به صورت دایره دور آن می‌چرخد.
  • Helix: کوادکوپتر اسپارک کمبو روی سوژه قفل شده و با حفظ فاصله ارتفاعی، در مسیری مارپیچ به تعقیب سوژه می‌پردازد.
  • TapFly

این ویژگی کوادکوپتر اسپارک کمبو موجب می‌شود که بتوانید صحنه‌ها و مناظر مد نظر خود به آسانی ضبط کنید. کاربر نقطه مورد نظر خود را روی تلفن همراه هوشمند انتخاب نموده و کوادکوپتر بلافاصله به نقطه مد نظر پرواز خواهد کرد. جالب آن‌که در طی مسیر، هنگام برخورد با موانع هوشمندانه عمل کرده و بدون هیچ مشکلی به مقصد خواهد رسید. این ویژگی به دو صورت برای کاربر امکان‌پذیر است:

  • Coordinate: روی محلی در صفحه نمایش ضربه می‌زنید و کوادکوپتر اسپارک کمبو ضمن حفظ ارتفاع به سمت آن پرواز می‌کند.
  • Direction: با ضربه زدن روی محل مورد نظر، کوادکوپتر مستقیما به سمت آن خواهد رفت.

کیفیت بالای دوربین کوادکوپتر اسپارک کمبو

دوربین کوادکوپتر اسپارک کمبو دارای یک گیم‌بال مکانیکی دو محوره است که از تکنولوژی Ultra Smooth بهره می‌برد. این تکنولوژی لرزش دوربین را تا حد بالایی کاهش می‌دهد. دوربین اسپارک کمبو دارای یک لنز واید (25 میلی‌متری) است و حداقل دیافراگم 2.6 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دوربین از 5 عدسی فشرده طراحی شده و تکنولوژی ساخت آن شبیه به لنزهای دوربین‌های DSLR است.

نکته فوق‌العاده درباره دوربین کوادکوپتر اسپارک کمبو استفاده از سنسور CMOS در قطع 1/2 . 3 اینچ است. این دوربین فیلم‌هایی با کیفیت 1080p ضبط می‌کند و عکاسی را با کیفیت 12 مگاپیکسلی انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *