رازهایی برای عمر طولانی ماشین کنترلی الکتریکی

راهکارهای عالی برای افزایش عمر ماشین کنترلی الکتریکی ماشین کنترلی الکتریکی یکی از اسباب‌بازی‌ها و وسایلی است که موجب سرگرمی تمامی رده‌های سنی می‌شود و از محبوبیت زیادی برخوردار است. این محصول معمولا توسط برندهای معروف و با استفاده از قطعات باکیفیت تولید می‌شود، اما پس از مدتی استفاده بازدهی آن پایین آمده و دچار اختلالات زیادی می‌شود. در صورتی که کاربر یک سری راهکارهای ساده را به‌کار گیرد، هیچ‌یک از این اتفاقات رخ نخواهد داد.

رازهایی برای عمر طولانی ماشین کنترلی الکتریکی
امروزه ماشین کنترلی الکتریکی به یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در میان نوجوانان و بزرگ‌سالان تبدیل شده است. استفاده از این وسیله و بازی با آن، سرگرم کننده است و لذت زیادی را برای کاربران به همراه دارد. بدیهی است که هر چه استفاده از این ماشین بیش‌تر باشد؛ استهلاک آن نیز بالا رفته و عمر محصول کاهش می‌یابد. معمولا ماشین کنترلی الکتریکی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است و برای کاربر، خراب کردن ماشین و خرید دوباره آن چندان مقرون به صرفه نیست. در این مقاله چند راهکار ساده در جهت استفاده صحیح از این وسیله و کاهش استهلاک آن به شما ارائه خواهیم نمود. با عمل کردن به توصیه‌های ما می‌توانید عمر ماشین خود را چند برابر کرده و تا مدت‌ها با آن سرگرم شوید.

مراقبت از باتری ماشین کنترلی الکتریکی اولین اولویت است
عملکرد صحیح باتری ماشین کنترلی الکتریکی موجب می‌شود که تمام قطعات به درستی کار کنند و توان و سرعت موتور در بالاترین حد کارایی باشد. در صورتی که ماشین شما از باتری لیتیومی استفاده می‌کند؛ همیشه به خاطر داشته باشید که بلافاصله پس از استفاده آن را خاموش کنید. روشن گذاشتن ماشین موجب می‌شود که انرژی باتری توسط مدارهای داخلی تخلیه شود و این مسئله موجب آسیب شدید باتری خواهد شد. در مواجه با پایین آمدن حد ولتاژ باتری، شما می‌توانید با وارد کردن شوک به باتری، یون‌های لیتیومی را دوباره فعال کنید و باتری را به حالت اولیه برگردانید.

گرد و خاک، دشمن اصلی ماشین کنترلی الکتریکی است
با آن‌که اکثر استفاده کاربران از ماشین کنترلی الکتریکی در فضای بیرونی، پارک‌ها، آسفالت و جاده‌های خاکی است؛ هنوز راه حلی برای جلوگیری از آسیب گرد و خاک به قطعات آن پیدا نشده است. تقریبا تمام قطعات الکتریکی و مکانیکی ماشین با نشستن گرد و غبار روی آن‌ها دچار اختلال می‌شوند. این مسئله در مورد ماشین کنترلی الکتریکی آفرود نیز صادق است. از عوارض نفوذ گرد و خاک می‌توان به بالا رفتن سطح اصطکاک قطعات و جلوگیری از روان‌کاری، پایین آمدن بهره‌وری موتور و کاهش عمر قطعات اشاره کرد. البته بدیهی است که برای پاک کردن گرد و خاک، نباید از آب استفاده کنید. زیرا استفاده از آب می‌تواند آسیب‌های بدتری برای ماشین کنترلی ایجاد نموده و حتی موجب سوختن قطعات اصلی نیز می‌شود. بهترین راه برای از بین بردن گرد و خاک و تمیز کردن ماشین الکتریکی، استفاده از فشار هوا است. چرا که از نفوذ رطوبت جلوگیری کرده و تمام گرد و خاک‌های بخش‌های داخلی ماشین کنترلی را نیز پاک می‌کند.
سرویس دوره‌ای ماشین کنترلی الکتریکی را جدی بگیرید
سیستم انتقال نیروی ماشین کنترلی الکتریکی کاملا شبیه به ماشین‌های واقعی است. در نتیجه هم‌چون ماشین واقعی نیازمند سرویس‌های دوره‌ای و مراقبت است. چرخ‌دنده‌ها و دیفرانسیل ماشین کنترلی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم انتقال نیرو است. این بخش‌ها دارای اصطکاک بالایی هستند و می‌بایست در بازه‌های زمانی مشخص، با استفاده از روغن‌های مخصوص، روغن‌کاری و روان‌کاری شوند.

نکات مهم حین استفاده از ماشین کنترلی الکتریکی
بسیاری از نکاتی که موجب افزایش کارایی و طول عمر ماشین کنترلی الکتریکی خواهد شد، مواردی است که می‌بایست حین رانندگی به آن توجه کرد. برخی از آن موارد به شرح زیر است:
⦁ از وارد نمودن فشار به بخش‌های داخلی ماشین کنترلی پرهیز کنید. بدیهی است که این نکته به مسئله برخورد ماشین با موانع نیز اشاره دارد. برخورد با موانع می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به ماشین کنترلی الکتریکی وارد کند.
⦁ پیشنهاد می‌شود از ماشین کنترلی در سطوح ناهموار استفاده نکنید. زیرا امکان آسیب بدنه و اختلال در سیستم تعلیق ماشین را افزایش می‌دهد.
⦁ هم‌چنین هنگام رانندگی، دقت داشته باشید که وارد چاله‌های پر از آب نشوید؛ چرا که موجب آسیب جدی به موتور و گیرنده رادیو کنترل ماشین الکتریکی خواهد شد.
رادیوکنترل پیشگامان؛ عرضه کننده بهترین نمونه‌های ماشین کنترلی الکتریکی
فروشگاه رادیوکنترل پیشگامان با بیش از 6 سال سابقه فروش و ارائه خدمات پس از فروش در زمینه ماشین کنترلی، یکی از فروشگاه‌های آنلاین این حوزه است. کافی است به بخش ماشین کنترلی در سایت ما وارد شوید تا با نمونه‌های متنوع ماشین کنترلی الکتریکی روبه‌رو شده و محصول متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *