تراک اسکیت برد چیست و چه کاربردی دارد؟

تراک اسکیت برد چیست؟

تراک اسکیت برد یک وسیله‌ی فلزی‌ست که به طور معمول از آلیاژهایی گرانبها تولید می‌شود. این وسیله با کمک هشت عدد پیچ و مهره بر کف اسکیت برد نصب می‌شود. این وسیله کمک می‌کند تا بتوانید چرخ‌های اسکیت برد و بلبرینگ‌های آن را بر کف اسکیت برد نصب نمایید. می‌توان گفت این وسیله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر اسکیت بردی می‌باشد. چرا که وظیه‌ی اصلی این وسیله مانند فرمان در ماشین می‌باشد. در واقع تراک‌ها به شما کمک می‌کنند تا با بتوانید اسکیت برد را کنترل و به سمت‌های مختلف هدایت نمایید. تراک‌ها به طور معمول از پایه تراک، هنگر تراک، اکسل تراک و… تشکیل شده‌اند. در مجموع تمامی این بخش‌ها به دو بخش ثابت و آویزان (متحرک) تقیم می‌شود. بخش‌های ثابت وظیفه‌‌ی ثابت نگه داشتن تمامی بخش‌ها در کف اسکیت‌برد را بر عهده دارند. بخش‌های آویزان نیز وظیفه‌ی انتقال نیرو و به حرکت در آوردن اسکیت‌برد را عهده‌دار هستند.

عواقب انتخاب تراک اسکیت برد غیر استاندارد همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، تراک اسکیت برد از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده است. هر بخش از تراک به تنهایی می‌تواند کارایی اسکیت برد شما را به طور کامل تغییر دهد. به همین دلیل بهتر است در انتخاب سایز و همچنین قطعات تراک نهایت دقت را به خرج دهید و تراک استانداردی را انتخاب نمایید. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اگر در انتخاب قطعات اسکیت برد اشتباهی رخ دهد ممکن است موجب ایجاد مشکلات بعدی برای شما شود. این مشکلات می‌تواند شامل عدم کارایی لازم اسکیت برد در هنگام استفاده، در رفتن چرخ‌ها، گیر کردن چرخ‌ها و… باشد. با کمک یک تراک استاندارد می‌تواند از تمامی مشکلات ذکر شده جلوگیری نمایید. همچنین به راحتی می‌توانید سفت بودن یا نرم بودن بخش‌های متحرک را تنظیم نمایید. یک تراک استاندارد می‌تواند از آسیب دیدن شما و همچنین اسکیت برد شما جلوگیری نماید.http\pishgamanrc – skat bordhttp://www.pishgamanrc.ir

تراک اسکیت برد

اجزاء تشکیل دهنده‌ی  تراک اسکیت برد

تراک اسکیت برد از پنج بخش اکسل، هنگر، کینگ پین، بوشینگ و پایه‌ی تراک تشکیل شده است. هر بخش وظایف خاص خود در کنترل و به حرکت در آوردن اسکیت برد را بر عهده دارند. اکسل میله‌ی بلندی‌ست که در وسط هنگر قرار دارد و چرخ‌ها و بلبرینگ‌ها در دو طرف آن نصب می‌شود. در زمان انتخاب تراک باید به خوبی دقت کرد تا میله‌ی اکسل نسبت به عرض اسکیت‌برد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نباشد. هنگر وظیفه‌ی نگهداری اکسل را بر عهده دارد، همچنین با کمک بوشینگ وظیفه‌ی هدایت اسکیت‌برد را نیز عهده دار می‌باشد. کینگ پین در واقع پیچ اصلی می‌باشد که قطعات تراک را به هم متصل کرده است. بوشینگ‌ها قطعات پلاستیکی استوانه‌ای شکلی هستند که بر روی کینگ پین متصل شده اند. پایه‌ی تراک نیز در واقع قطعات فلزی هستند که دیگر قطعات تراک بر روی آن سوار می‌شوند. پایه با چهار عدد پیچ به اسکیت‌برد متصل می‌شود.

جنس قسمت‌های مختلف تراک

همانطور که تراک اسکیت برد از بخش‌های مختلفی ساخته شده است، هر بخش نیز از جنس‌های مختلفی ساخته شده است. به طور معمول قسمت هنگر و پایه‌ی تراک از جنس آلومینیوم طراحی و ساخته می‌شود. اکسل به دلیل آنکه باید از استقامت کافی برخوردار باشد از جنس استیل طراحی و ساخته می‌شود. در برخی برندها شاهد این هستیم که این بخش‌ها را از عناصر دیگری مانند منیزیوم و تیتانیوم می‌سازند. استفاده از هر یک از این عناصر در ساخت تراک به نوبه‌ی خود دارای مزایای و معایبی می‌باشد. به عنوان مثال تراک با جنس منیزیوم به شما کمک می‌کند اسکیت برد سبک‌تری داشته باشد. همین امر موجب می‌شود تا فرودهای نرم‌تری را تجربه کنید. همانطور که قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم بوشینگ‌ها جنسی پلاستیکی دارند. بوشینگ‌ها بسته به وزن شما قابل تغییر می‌باشند. کینگ‌پین نیز از فلز ساخته شده و بسته به نیاز شما آلیاژ آن قابل تغییر است.http\pishgamanrc – trakehttp://www.pishgamanrc.ir

تراک اسکیت برد

سایز بندی و ارتفاع‌های مختلف تراک http\pishgam – rchttp://wwwpishgamanrc.ir

تراک اسکیت برد همانطور که دارای جنس‌های مختلفی می‌باشد، از سایز بندی و ارتفاعات مختلفی نیز برخوردار است. پهنایی که تراک نسبت به تخته‌ی اسکیت برد دارد می‌تواند سایز بندی‌های مختلفی را ایجاد نماید. این پهنا را می‌توان از روی طول اکسل و هنگر نسبت به پهنای تخته‌ی اسکیت برد تشخیص داد. این سایز بندی می‌تواند بر روی نوع حرکت شما و کنترل شما بر اسکیت برد تاثیر گذار باشد. زمانی که پهنای اکسل و پهنای تخته‌ی اسکیت برد برابر باشد بهترین تعادل را می‌توان بر روی اسکیت برد داشت. ارتفاع تراک را می‌توان فاصله‌ی بین هنگر تا کف تخته‌ی اسکیت برد دانست. معمولا تراک‌ها دارای سه ارتفاع کوتاه، متوسط و بلند هستند. بهترین ارتفاع برای کاربران اسکیت برد، ارتفاع متوسط می‌باشد. چرا که این ارتفاع کمک می‌کند بهترین تعادل را در زمان استفاده از اسکیت برد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *