آشنایی با دوربین کواد کوپتر و شرایط خلق تصویر

دوربین کواد کوپتر و خلق تصویر استفاده از دوربین کواد کوپتر، ثبت تصاویر هوایی را آسان می‌کند. برخلاف گذشته که دردسرهای زیادی در جهت گرفتن تصویر بود؛ امروزه به لطف کواد کوپتر ثبت این تصاویر بسیار آسان شده است. دستگاهی که دوربین کوادکوپتر روی آن تعبیه می‌شود، باید واجد شرایط خاصی نیز باشد. از طرف دیگر شما که به تصویربرداری هوایی علاقه‌مندید؛ بهتر است از علاقه خود مطمئن شوید و سپس وقت آن است که مولتی روتور مناسبی برای دوربین کواد کوپتر تهیه کنید.

آشنایی با دوربین کواد کوپتر و شرایط خلق تصویر

استفاده از دوربین کواد کوپتر بیش‌تر در جهت گرفتن تصاویر هوایی بدون دردسر است. در گذشته برای گرفتن تصاویر هوایی، از وسایلی هم‌چون هواپیما و هلی‌کوپتر استفاده می‌کردند و یک تیم کامل برای گرفتن چند تصویر آماده به‌کار می‌شدند. قطعا این مدل از تصویربرداری هزینه زیادی را شامل می‌شد و زمان زیادی نیز می‌گرفت. حتی ممکن بود تصویر راضی‌کننده‌ای در اقدام اول ثبت نشود و کل تیم دوباره برای ضبط تصاویر آماده می‌شد. اما حالا تصویربرداری به‌وسیله دوربین کواد کوپتر آسان شده و شما می‌توانید زیباترین تصاویر را با کم‌ترین هزینه و صرف کم‌ترین انرژی به ثبت برسانید. بدین ترتیب مقاله آشنایی با دوربین کواد کوپتر و خلق تصویر را به شما ارائه می‌کنیم تا ورود حرفه‌ای به تصویربرداری را آغاز کنید.

دوربین کواد کوپتر و شروع خلق تصاویر

زمانی که مولتی روتورها پدیدار شدند، این تصور که دوردست‌ترین نقاط از نظر ارتفاع بتوانند برای ما تصاویر زیبایی را در بر داشته باشند ممکن شد. دوربین کواد کوپتر وسیله‌ای است که باعث شد نگاه ما به تصویربرداری هوایی فقط یک تصور محال نماند و با استفاده از علم و نگاه هنری خود بتوانیم هرچه می‌خواهیم را به تصویر بکشیم.

کاربردهای دوربین کواد کوپتر

از دوربین کواد کوپتر، برای کاربردهای مختلفی از جمله تصویربرداری هنری، نقشه برداری، ثبت تصاویر در مکان‌های صعب‌العبور و تصویربرداری صنعتی استفاده می‌شود. وقتی وسیله پروازی دارای دوربین باشد؛ استفاده تحت هر عنوانی امکان‌پذیر است. اگر از این دستگاه در جهت تامین امنیت خانه خود استفاده می‌کنید، دوربین کواد کوپتر که در این‌جا چشم سوم شما است؛ وظیفه دیدن تمام نقاط را خواهد داشت. شاید برای دید زدن شکار در جنگل از این وسیله استفاده کنید و شاید هم عطش فیلم‌سازی با تصاویر هوایی شما را رها نمی‌کند. هر هدف تصویری که مد نظر شما باشد با یک دوربین کواد کوپتر به راحتی انجام خواهد شد.

کار با دوربین کواد کوپتر نیاز به تخصص دارد؟

برای این‌که به‌صورت تخصصی به دنیای ثبت تصاویر هوایی با استفاده از کواد کوپتر ورود کنید لازم است علم خود را در رشته مدنظر که استفاده از این وسیله را می‌طلبد کامل کنید. سپس مانند یک حرفه‌ای می‌بایست نگاهی تصویری در چشم خود داشته باشید که این مورد با تجربه و چاشنی اشتیاق به‌وجود می‌آید. از طرفی یک مورد دیگر که بسیار حائز اهمیت است؛ تسلط شما به دستگاهی است که دوربین کواد کوپتر روی آن تعبیه شده است. همان‌طور که تیم ما همیشه به این مورد اشاره داشته، تسلط جزء جدا ناپذیر از مسیر حرفه‌ای شدن شما خواهد بود.

شرایط دستگاه برای تعبیه دوربین کواد کوپتر

همان‌طور که در مقالات اخیر اشاره شده است، هر کواد کوپتر مختص تصویربرداری نیست و استفاده از کواد کوپتر به تصویربرداری محدود نمی‌شود. این دستگاه در موارد مختلفی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و … استفاده می‌شود. اما وسیله‌ای که قرار است دوربین کواد کوپتر روی آن تعبیه شود باید شرایط به خصوصی داشته باشد.

اول از همه لازم است که کوادکوپتر از کیفیت بالایی برخوردار باشد و سطح کیفی آن با دوربین هم‌خوانی داشته باشد. در تصویربرداری هوایی معیار دیگری که لازم است به آن توجه شود مدت زمان پرواز دستگاه خواهد بود.

هم‌چنین وقتی شما مشغول تصویربرداری هوایی باشید ممکن است تمرکز شما تماما روی ثبت تصویر باشد و دستگاه به شارژ پایین برسد. در این مورد لازم است تا دستگاه دارای دوربین کواد کوپتر ویژگی بازگشت به خانه را نیز داشته باشد.

از دیگر مواردی که برای تصویر برداری هوایی لازم است؛ می‌توان به موتور با قدرت بالا، قدرت مانوردهی مناسب، دسترسی شارژ آسان و همین‌طور باتری قوی اشاره کرد.

معیارهای لازم تصویر برداری با دوربین کواد کوپتر

حالا که موارد مختلفی را درباره دوربین کواد کوپتر، و حرفه جالب تصویربرداری می‌دانید؛ بهتر است در مرحله اول از علاقه خود مطمئن شوید. شما همین‌ که به تصویربرداری علاقه‌مندید یعنی از استعداد کافی برخوردارید. اما پشتکار و کوشش است که باعث می‌شود استعداد شما در همان سطح نماند و شکوفا شود.

برای شروع توصیه می‌شود که با یک وسیله کم هزینه شروع کنید. اما فرض را بر این می‌گیریم که شما لازمه علم و دانش را به‌خوبی درک کرده و از اهمیت تسلط نیز آگاهی کافی را دارید. به همین جهت اگر شرایط فوق را در خود می‌بینید و می‌خواهید ورود کاملی به این حرفه داشته باشید؛ یک دوربین کواد کوپتر تعبیه شده روی مولتی روتور حرفه‌ای می‌تواند شما را سریع‌تر به هدف خود در دنیای تصویربرداری برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *