روش های تشخیص و تعمیرات اسکوتر برقی

چگونه خودمان به تعمیرات اسکوتر برقی بپردازیم اسکوتر برقی جدا از این‌که وسیله سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان است؛‌ می‌تواند جایگزین خوبی برای وسیله نقلیه بزرگسالان نیز باشد. با این‌حال هر کسی که از اسکوتر برقی استفاده می‌کند ملزم است با فراگیری چند نکته فنی ساده مشکلات اسکوتر خود را تشخیص داده و با تعمیرات اسکوتر برقی آشنا شود.

اسکوتر برقی جدا از این‌که وسیله ای سرگرم‌کننده و مهیجی برای بازی کودکان است؛ می‌تواند جایگزین خوبی برای وسایل نقلیه بزرگ‌سالان نیز باشد که شما را نه‌ تنها بدون نگرانی از ترافیک و سایر مسائل به مقصد خود برساند، بلکه باعث ‌شود لذت سواری با یک دستگاه خاص را در طول مسیر تجربه کنید.

اگر شما هم یک اسکوتر برقی دارید و مدتی از آن استفاده کرده‌اید باید بدانید که این دستگاه‌ها گاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که نیاز به حل شدن دارند و شما لازم است اطلاعات جامعی نسبت به تعمیرات اسکوتر برقی و نحوه شناسایی این مشکلات داشته باشید. در ادامه شما را با رایج‌ترین مشکلات اسکوتر برقی و نحوه شناسایی و تعمیر آن آشنا خواهیم نمود.

اولین قدم در شروع تعمیرات اسکوتر برقی

این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که اولین اقدام در تعمیرات اسکوتر برقی کالیبراسیون ریست مستر است. در آغاز این اقدام اطمینان حاصل کنید که اسکوتر برقی روی سطح صافی قرار گرفته باشد تا هنگام کالیبره‌شدن تکان نخورد. سپس دکمه خاموش و روشن را برای 10 ثانیه نگه‌دارید تا چراغ قرمز مشاهده شود. حالا می‌توانید آن را رها کنید و اسکوتر برقی را روشن کنید. چنان‌چه اسکوتر برقی شما کالیبره نشد لازم است کاور پشتی را بردارید و تمام سیم‌های داخلی را از سوکت خارج کرده و دوباره متصل کنید.

چراغ قرمز اسکوتر برقی خطا می‌دهد

هر زمان که مشکلی رخ دهد اسکوتر برقی با چشمک‌زدن چراغ‌ قرمز شما را صدا خواهد کرد. پس به این می‌پردازیم  که هر مقدار از چشمک زدن چراغ قرمز، چه سرنخی برای تعمیرات اسکوتر برقی به شما خواهد داد.

  1. اگر یک چشمک از چراغ ‌قرمز دریافت کردید، به این معنی است که امکان دارد سیم‌کشی و اتصالات اسکوتر برقی شل شده باشد. می‌توانید با باز کردن اسکوتر برقی از پایین و بررسی اتصالات و سیم‌کشی‌ها و در صورت نیاز محکم‌کاری دوباره آن‌ها این مشکل را حل کنید.
  2. حالا اگر دو یا سه بار چشمک می‌زند چه سرنخی می‌دهد؟ در این حالت تعمیرات اسکوتر برقی شما به سمت تعویض مدار می‌رود و لازم است برای تعویض کیت مدار داخلی اقدام کنید.
  3. در تعداد چشمک بالاتر مثل چهار و پنج بار، امکان‌ دارد اسکوتر برقی شما نیاز به تعویض‌ موتور داشته باشد.
  4. اگر شش ‌بار چشمک می‌زند باطری اسکوتر برقی شما باید تعویض شود و هم‌چنین اگر چشمک‌ها از این تعداد بالاتر رفت و به هفت یا هشت بار رسید؛ بهترین راه‌حلی که می‌توان لحاظ کرد تعویض قطعه ژیروسکوپ در اسکوتر برقی است.

پرداختن به تعمیر اسکوتر برقی که روشن نمی‌شود

امکان این زیاد است که اسکوتر برقی شما به هر دلیلی روشن نشود. در این مرحله شما باید این ‌را مدنظر قرار دهید که آیا دستگاه شارژ می‌شود. زمانی‌که شارژ را متصل کردید اگر چراغ سبز روی جعبه شارژ ظاهر نشود از اختلال مدارهای داخلی در دستگاه شما خبر می‌دهد و تنها راه‌حلی که می‌توان لحاظ کرد تعویض همین مدارها خواهد بود.

از طرف دیگر اگر چراغ‌سبز مشاهده می‌شود اسکوتر برقی را روشن کنید تا به روش ‌دیگری سرنخ بگیرید. در‌صورتی‌که چراغ چشمک‌زن نارنجی شده است،دوباره این‌ را به شما می‌گوید که باتری اسکوتر برقی نیاز به تعویض دارد. هم‌چنین هنگامی‌که صدای آزاردهنده یا ناهنجاری از داخل اسکوتر برقی می‌شنوید بهتر است دستگاه را با ظرافت برعکس نموده و پیچ‌های آن را باز کنید و باتری را خالی کنید. با این کار حداقل صدا را رفع می‌کنید و با تمرکز بیش‌تر به تشخیص تعمیرات اسکوتر برقی می‌پردازید.

یک سمت اسکوتر برقی به کل کار نمی‌کند

مشکل از کار افتادن یک قسمت دستگاه از رایج‌ترین مسائل در تعمیرات اسکوتر برقی است و رایج‌ترین راه‌حلی که می‌توان در پیش ‌گرفت تعویض ژیروسکوپ است. شما با آگاهی به این مسئله که ژیروسکوپ دستگاه شما نر یا ماده است می‌توانید برای تعویض ژیروسکوپ اقدام کنید. اگر ژیروسکوپ دستگاه شما یک دهانه سیم و دو پورت دریافت‌کننده داشته باشد ژیروسکوپ اسکوتر برقی نر است. ولی اگر دهانه سیم نداشته باشد و تعداد پورت‌ها بیشتر از دوتا باشد ژیروسکوپ ماده است.

لازم است هنگام تعویض مطمئن شوید قطعه تعویضی‌ که خریداری می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا تعمیرات اسکوتر برقی شما به‌خوبی پیش برود.http://www.pishgamanrc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *