راه‌های تشخیص عیب و تعمیر پهپاد

بررسی عیوب و تعمیر پهپاد پهپاد از دسته پرنده‌هایی است که برای کارهای مختلف استفاده می‌شود و همین‌طور به بحثی داغ در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است. این کالا نیز هم‌چون بقیه محصولات، امکان شکسته‌گی و هر آسیب دیگری را دارد. به‌همین‌دلیل لازم است دارندگان این‌ وسیله آشنایی کامل با روش شناسایی عیوب و تعمیر پهپاد را داشته باشند.

راه‌های تشخیص عیب و تعمیر پهپاد

کلمه پهپاد مخفف پرنده هدایت‌پذیر از دور است که برای هواپیمای بدون سرنشین به‌کار می‌رود و از حروف اول کلماتی که ذکر شد ساخته شده است. امروزه پهبادها به بحث داغ حوزه تکنولوژی و فناوری تبدیل شده‌اند. بعضی شرکت‌ها مشغول کار روی بهبود سیستم ناوبری این وسایل مفید پروازی هستند و برخی دیگر هم بر روی ایده‌های نو و تازه‌ای برای طراحی متفاوت و گسترش بیش‌تر کاربرد آن کار می‌کنند.

درصورتی که پهپاد دارید؛ حتما این را می‌دانید که این دستگاه مثل هر وسیله دیگری یک کالای مصرفی است و چون برای پرواز طراحی و ساخته شده ممکن است خطرات زیادی آن را تهدید کند. برای مثال سقوط در آب یا برخورد با موانع و حتی استفاده صحیح و هم‌چنین نبود تسلط‌کافی دلایلی است که می‌تواند شما را وادار به تعمیر پهپاد کند. بسیاری از کاربران که برای بار اول این محصول را خریداری می‌کنند، به‌خاطر هیجان اولیه‌ای که برای پرواز دارند ممکن است پهپاد را به مانع کوبیده یا کنترل زیادی روی دستگاه نداشته باشند و فرود دستگاه منجر به سقوط بشود. نتیجه‌ای که این حوادث به بار می‌آورند شامل خرابی، شکستن فریم، شکستن شیشه، و گیرپاچ شدن موتور خواهد بود.

در این مقاله شما را با روش‌های تشخیص عیب و تعمیر پهپاد آشنا خواهیم کرد تا خودتان به بررسی مشکل دستگاه بپردازید.

نحوه تشخیص عیب در تعمیر پهباد

درصورتی‌که پهپاد شما دچار سانحه شده و برای پرواز مجدد با ایراد و مشکلاتی روبرو شد اصلا نگران نباشید. چون تشخیص عیب و تعمیر پهپاد کاری است که از دست شما هم برمی‌آید. البته لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • درصورتی‌که هنگام پرواز، پهپاد با مانع روبرو شد و به آن برخورد کرد؛ اولین کاری که در تعمیر پهپاد لازم است انجام دهید این است که اهرم تراتل (قدرت موتورها) را ببندید. با این عمل موتورهای دستگاه به سرعت خاموش شده و به ملخ‌ها و هم‌چنین موتورها کم‌ترین آسیب وارد می‌شود.
  • اگر پهپاد در حین پرواز به داخل آب سقوط کرد؛ در مرحله اول موتورها را خاموش کنید و سعی خود را بر این بگذارید تا پهپاد را از آب بیرون کشیده و برد اصلی را خاموش کنید تا آسیب کم‌تری به قطعات الکترونیک وارد شود و بعد از آن باتری را از سوکت خارج کنید.

رعایت نکته‌های فوق می‌تواند شما را در مسیر تعمیر پهپاد 50 درصد جلو بیاندازد. حالا به سرپا کردن دوباره پهپاد می‌پردازیم.

بعد از سانحه‌ای که برای پهباد شما به‌ وجود آمده معمولا عجله دارید تا هرچه سریع‌تر پهپاد را دوباره پرواز دهید. اما عجله شما ممکن است کار را برای تعمیر پهپاد خراب‌تر کند. در مرحله اول دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. وضعیت سلامت ملخ‌ها را چک کنید و سپس با دست آن‌‌ها را حرکت داده و از سلامت مکانیکی موتور و چرخ‌دنده‌ها اطمینان حاصل کنید. درصورتی‌که ملخ دچار شکستگی شده حتما آن را با ملخ هم‌نام خود تعویض کنید.

نکات مهم در سرپا کردن دوباره پهپاد

پس از این‌که مطمئن شدید موتور، ملخ‌ها و گیربکس سالم هستند نوبت به چک‌کردن باتری و همین‌طور مدار دستگاه است. ظاهر باتری را بررسی کنید تا پارگی یا بادکردگی نداشته باشد. حتما تست پرواز را در محیطی باز انجام دهید که حداقل تا 3 متر فاصله از شما مانعی وجود نداشته باشد. سپس اتصال سوکت را انجام دهید و پهپاد را روشن کنید. بعد از این‌که وضعیت LED را بررسی کردید، پهپاد را روی یک سطح صاف قرار داده و ریموت کنترل را روشن کنید.

این نکته را فراموش نکنید که قبل از تیک‌آف لازم است پهپاد را کالیبره کنید. کالیبره‌شدن دستگاه به این دلیل مهم است که جایروها در دستگاه موقعیت خود را با زمین ست کرده و باعث می‌شوند پرنده صاف از روی زمین تیک‌آف را انجام دهد.

رایج‌ترین عیوب در تعمیر پهپاد

  • پهپاد موقع پرواز به یک سمت کشیده می‌شود

در مرحله اول تعمیر پهپاد، پرنده را کالیبره کنید. اگر مشکل باقی بود سعی کنید با تریم‌دادن درست، موقعیت پرواز را ثابت نگه‌دارید. اگر بازهم مشکل حل نشد، راه‌حل تعویض موتور است.

  • پهپاد روشن شده اما به ریموت وصل نمی‌شود

در وهله اول از سلامت باتری ریموت و نو بودن آن‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس مطمئن شوید که شارژ باتری کامل است. درصورت باقی‌ماندن مشکل بهتر است با یک ریموت دیگر امتحان کنید و اگر مشکل از پهپاد است می‌بایست برد اصلی دستگاه تعویض شود یا در صورت تایید تعمیرکار، تعمیر گردد.

  • موتور ها کار می‌کنند ولی پهپاد پرواز نمی‌کند

احتمالا ملخ را به‌‌درستی در بازوی خودش قرار نداده‌اید. ملخ‌های پهپاد راست‌گرد و چپ‌گرد داشته و دوبه‌دو هم‌جهت هستند. ملخ‌هایی که روبه‌روی هم قرار دارند هم‌جهت می‌چرخند و ملخ‌های کنار هم در خلاف جهت می‌چرخند و در آخر بادی که تولید می‌کنند حتما باید به سمت پایین باشد.

با استفاده از راهنمایی‌ها بسیاری از مشکلات شما در زمینه تعمیر پهپاد به‌راحتی حل خواهد شد و نیازی نیست که هزینه‌ای برای تعمیر دستگاه خود بپردازید.http://www.pishgamanrcir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *