اهمیت نگه‌داری استاندارد از باتری کوادکوپتر

بررسی اهمیت باتری کوادکوپتر کوادکوپتر وسیله‌ای است که به اسم پهباد و هلی‌شات آن را می‌شناسند. از این دستگاه در موارد مختلفی از جمله پزشکی، کشاورزی، فیلم‌سازی و سایر موارد استفاده می‌شود. باتری کوادکوپتر نقش ویژه‌ای در کارایی درست این دستگاه داشته و می‌تواند عمر دستگاه را افزایش دهد. از طرفی استفاده غیر استاندارد از باتری، افت کارایی دستگاه را به‌همراه دارد و نتیجه‌اش چیزی جز خرابی نخواهد بود.

اهمیت نگه‌داری استاندارد از باتری کوادکوپتر

باتری کوادکوپتر یکی از اجزای اصلی و مهم کوادکوپتر است. کوادکوپتر را اغلب به اسم پهباد می‌شناسند و در ایران این وسیله با نام هلی‌شات محبوبیت پیدا کرده است. از این وسیله کاربردی در موارد مختلفی از جمله کشاورزی، پزشکی، فیلم‌سازی، ساخت مستند حیات وحش و … استفاده می‌شود. هم‌چنین شرکت‌های بزرگی در دنیا برای حمل‌ونقل محصولات خود کوادکوپتر را به‌کار می‌گیرند. به همین جهت قابل پیش‌بینی است که استفاده از این وسیله در آینده‌ای نه چندان دور افزایش پیدا کرده و هر صنعتی برای به‌کارگیری کوادکوپتر اقدام می‌کند. در این مطلب به اهمیت نگه‌داری استاندارد از باتری کوادکوپتر می‌پردازیم که نقش مهمی در مدت کارایی دستگاه دارد و همین‌طور در کنار بررسی باتری؛ توصیه‌هایی در جهت نگه‌داری درست آن ارائه خواهیم داد.

ضرورت نگه‌داری صحیح از باتری کوادکوپتر

باتری کوادکوپتر به لحاظ اهمیت پس از موتور کوادکوپتر قرار می‌گیرد. این قطعه تمام انرژی لازم برای تحرک موتور، ملخ‌ها، تصویربرداری دوربین و… را تامین می‌کند. از جهتی پرواز کوادکوپتر در ارتفاع بیش‌تر، به باتری قوی‌تری هم نیاز دارد. در صورتی که باتری کوادکوپتر دچار آسیب شود یا قدرت قبل را نداشته باشد نمی‌تواند نیاز کوادکوپتر را تامین کرده و کیفیت پرواز آن را کاهش می‌دهد. به همین جهت، اگر مایلید کوادکوپتر شما با توان بیش‌تر مدت زمان بیش‌تری پرواز کند، از روزهای اول مراقبت از باتری را فراموش نکنید.

باتری کوادکوپتر؛ اولویت اصلی در عمر طولانی مدت دستگاه

سلامت باتری کوادکوپتر، عمل‌کرد و کارایی درست دیگر قطعات را به‌همراه دارد. درصورت آسیب باتری کوادکوپتر، جریان انرژی که به بقیه قطعات می‌رسد کاهش یافته و از کارایی کوادکوپتر می‌کاهد. به همین جهت اگر قطعات بخواهند جریان بیش‌تری را از باتری بگیرند می‌بایست با ولتاژ بالاتری نیز فعالیت کنند. این مورد دلیلی است تا کارایی قطعات مختلف کوادکوپتر مثل مدار اصلی، دوربین، موتور و … دچار اختلال شود. ذات هلی‌شات و کوادکوپتر این است که از باتری کوادکوپتر کار بیش‌تری را می‌کشند و اگر کیفیت باتری خوب نباشد قطعاتی هم‌چون دوربین نیز آسیب می‌بینند. در نتیجه لازم است برای کارایی بهتر و طول عمر بیش‌تر کواد کوپتر، به سلامت باتری آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

افزایش عمر باتری کوادکوپتر با نگه‌داری درست و اصولی

دلیلی که می‌تواند عمر هر وسیله‌ای را بالا ببرد و در کارایی بهتر آن تاثیرگذار باشد، نگه‌داری استاندارد است. این مسئله شامل باتری کوادکوپتر نیز خواهد بود و با رعایت و انجام چند مورد معمولی، می‌توان مدت زمان بیش‌تری از کوادکوپتر استفاده کرد.

اهمیت استفاده از باتری کوادکوپتر اصلی

مهم‌ترین مسئله‌ای که در کارایی باتری کوادکوپتر تاثیر به‌سزایی دارد کیفیت آن است. باتری‌های تقلبی در مقایسه با باتری‌های اصلی، کیفیت پایین‌تری داشته و زودتر خراب می‌شوند. درصورتی‌که به هر دلیلی نیاز داشتید باتری کوادکوپتر خود را تعویض کنید بهتر است از فروشگاهی معتبر و با مشورت اشخاصی کارشناس و کاربلد اقدام به تهیه باتری جایگزین کنید.

خرابی باتری کوادکوپتر با رسیدن درصد آن به صفر

باتری کوادکوپتر مثل اغلب وسایل الکترونیکی چون موبایل، لپ‌تاپ و …، از جنس لیتیومی است. در این نوع باتری، انرژی به‌وسیله فعالیت‌های شیمیایی در درون باتری تامین می‌شود. وقتی باتری کوادکوپتر به شارژ صفر می‌رسد دچار شوک ناگهانی شده و اگر این مسئله مکرر تکرار شود نتیجه‌اش در بلندمدت چیزی جز خراب شدن باتری نخواهد بود. از کار افتادگی باتری کوادکوپتر جزء مسائلی است که از پرواز درست پهباد جلوگیری خواهد کرد. به همین جهت لازم است این نکته را مد نظر قرار دهید که باتری کوادکوپتر قبل از این‌که به  25 درصد برسد نیاز به شارژ دارد. با رعایت این نکته کوچک می‌توانید عمر دستگاه خود را چند برابر بیش‌تر کنید.

تاثیر جدانمودن دوربین در سلامت باتری کوادکوپتر

وقتی که دوربین به بدنه کوادکوپتر شما متصل باشد در تمام مواقع می‌تواند از باتری استفاده کند. حتی هنگامی که دوربین خاموش است باز هم انرژی باتری کوادکوپتر را مصرف خواهد کرد. همین مسئله بهانه‌ای می‌شود تا در بلندمدت کارایی باتری کاهش پیدا کند. به همین جهت بهتر است زمانی که کاری با دوربین کوادکوپتر ندارید آن را از بدنه دستگاه جدا کنید.

غیر فعال‌سازی سیستم شارژ سریع

باتری کوادکوپتر در اغلب موارد از  شارژ سریع استفاده می‌کند. ویژگی شارژ سریع در بسیاری از دستگاه‌ها مثل لپ‌تاپ، موبایل و سایر دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد دارد. اما این مسئله اجازه نمی‌دهد باتری با جریان مورد نیاز شارژ شود و آن را با سرعت بیش‌تری شارژ می‌کند. هم‌چنین اجازه نمی‌دهد باتری در زمان استفاده جریان لازم را ارائه دهد. با توجه به این مسئله به‌کارگیری طولانی چنین قابلیتی در باتری کوادکوپتر، سبب می‌شود باتری به‌مرور دچار افت شود و در نتیجه خرابی آن را به‌همراه خواهد داشت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *