آموزش مقدماتی تعمیر ماشین کنترلی

تعمیر ماشین کنترلی چگونه انجام می‌شود ماشین ‌کنترلی وسیله‌ای است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و هرکسی می‌تواند ساعت‌ها با آن مشغول شود. اما ماشین کنترلی‌ مثل هر وسیله ‌دیگری نسبت به آسیبی که به اجزای آن وارد می‌شود نیاز به تعمیر دارد و هرکس با شناخت اجزای لازم برای تعمیر، می‌تواند مشکل را شناسایی نموده و تعمیر ماشین کنترلی را آغاز کند.

آموزش مقدماتی تعمیر ماشین کنترلی

اسباب‌بازی‌هایی در اطراف‌ ما دیده می‌شود که اندازه، شکل و ساختار گوناگونی دارد و برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده‌اند. انسان از زمان ‌قدیم ساخته‌های خود را بر اساس طبیعت و محیط اطراف طراحی کرده و امروزه نیز توانایی‌ این را دارد تا ساخته‌های خود را در قالبی کوچک‌تر دوباره بنا کند. طراحی و تولید ماشین کنترلی قادر است لذت رانندگی را برای تمام سنین در ابعادی کوچک‌تر ممکن سازد. جدا از جنبه سرگرمی، ماشین کنترلی به‌ بهانه خوبی نیز برای برپایی مسابقات اختصاصی بدل شده است. بنابراستفاده‌ای که اشخاص از ماشین کنترلی می‌کنند و تنوع حرکات و ایجاد هیجانی که به وسیله این محصول برای خود رقم می‌زنند؛ گاهی این ‌دستگاه نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه خودتان به تعمیر ماشین کنترلی بپردازید.

ضرورت شناخت اجزای اصلی برای تعمیر ماشین ‌کنترلی

 قبل از پرداختن به نحوه شناسایی مشکل و تعمیر ماشین کنترلی بهتر است اجزای اصلی آن را بشناسیم تا روند تعمیر و آگاهی نسبت به دستگاه هم‌زمان باشد. معمولا در بیش‌تر اسباب‌بازی‌های RC  یک مدار کوچک تعبیه شده ‌است که برخی کنترل‌ها و فرستندگی را شامل می‌شود. کار فرستنده این است که فرکانسی حاوی دستور برای گیرنده ارسال کند. این دستور همان جهت‌ حرکتی است که شما به وسیله ‌کنترل به فرستنده ارسال کرده‌اید و سپس فرستنده برای ایجاد حرکت، دستور را به گیرنده منتقل می‌کند. از مدار که بگذریم شما با باز کردن ماشین‌ کنترلی اجزای‌ آن را خواهید دید. اگر دقت کنید موتور را می‌بینید که بسته به مدل ماشین ‌کنترلی شما، می‌تواند به مدار یا حتی به گیربکس متصل باشد. کار موتور این است که بعد از دریافت دستور، چرخ هارا به‌کار انداخته و حرکت دستگاه را ممکن سازد.

ماشین ‌کنترلی روشن نمی‌شود

در تعمیر ماشین‌ کنترلی ممکن است با رایج‌ترین مسئله بین دارندگان این ‌دستگاه برخورد کنیم که در واقع خاموشی کامل دستگاه است. بیش‌ترین‌ احتمالی ‌که در این‌جا می‌توان مدنظر قرار داد؛ از کار افتادن باتری دستگاه است. ماشین‌ کنترلی زمانی دچار این مشکل می‌شود که شارژ گرفتن ‌آن در طول ‌مدتی که آن را دارید استاندارد نباشد. هم‌چنین اگر ماشین ‌کنترلی مدت زیادی درگوشه‌ای خاک‌خورده و استفاده‌ نشده به احتمال زیاد نیازمند تعویض باتری است.

اما اگر تعویض ‌باتری نتیجه نداد، دیگر احتمالی که می‌توان‌ در نظر گرفت خراب‌شدن مدار ماشین کنترلی است. این‌ مشکل زمانی دامن‌گیر دستگاه ‌شما می‌شود که در معرض آب‌خوردگی، ضربه شدید و حتی کثیفی قرار گرفته باشد. در صورتی که تشخیص ‌شما برای تعمیر ماشین‌کنترلی مشکل مدار است؛ می‌توانید با مراجعه به مطلب تعمیر مدار ماشین‌کنترلی، اطلاعات مناسبی از جزئیات و نحوه تعمیر مدار دستگاه‌ خود کسب کنید.

ماشین‌ کنترلی فقط به جهت‌های چپ و راست می‌رود

شاید برای‌ شما پیش آمده‌ باشد و دیده باشید که یکی از بچه‌های اقوام هنگام بازی با ماشین‌کنترلی چنان دقت خود را متمرکز کرده که انگار هدایت جت‌ جنگی را بر عهده دارد. اما وقتی دقت بیش‌تری به خرج دهید، متوجه خواهید شد دلیل تمامی تمرکز او این است که می‌خواهد طوری با امکان حرکت به چپ و راست سرگرم بماند تا نبود امکان حرکت به جلو و عقب او را از بازی منصرف نکند. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که موتور ماشین‌کنترلی شما سوخته یا چرخ‌دنده‌هایی که به موتور عقب متصل شده‌اند دچار شکسته‌گی شده باشند. هم‌چنین در تعمیر ماشین کنترلی می‌توان یکی از احتمالات را مشکل مدار در نظر گرفت. درصورت اختلال مدار ماشین کنترلی دستور حرکت ارسال نمی‌شود و حرکت موردنظر اجرا نمی‌شود.

ماشین کنترلی به جهت‌های چپ و راست نمی‌رود

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است در تعمیر ماشین کنترلی به آن بربخورید نبود امکان حرکت به سمت چپ و راست است. از دلایلی که برای این مشکل می‌توان در نظر گرفت ضربه‌ شدید به جلوبندی ماشین است. بااین‌حال دلایل دیگری که همه به گیربکس مربوط می‌شوند نیز قدرت این را دارند تا ماشین کنترلی شما را زمین‌گیر کنند. شکسته‌گی چرخ‌دنده‌های داخل گیربکس، دستور نگرفتن گیربکس از مدار اصلی ماشین کنترلی و در آخر از کار افتادن موتور گیربکس همه و همه احتمالاتی هستند که در تعمیر ماشین کنترلی می‌بایست مورد بررسی قرار گیرند.

موارد فوق، شایع‌ترین علت‌های خرابی ماشین کنترلی است. اگر شما اطلاعاتی نسبی در زمینه مکانیک و تعمیرات وسایل الکتریکی داشته‌باشید؛ می‌توانید به راحتی اسباب‌بازی خود را تعمیر کنید و دوباره لذت استفاده از آن را تجربه کنید. البته لازم است بدانید که هر زمان در تعمیر ماشین کنترلی به مشکل برخوردید؛ مشاوران ما برای راهنمایی و کمک به شما آماده‌اند.https://pishgamanrc.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84%db%8c-%da%86%d9%87%e2%80%8c%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *